Užduoti klausimą: +37067773215

Konfidencialumas parduodant verslą

KONFIDENCIALUMAS  – viena iš veikiančio verslo rinkų specifikų yra jos informacijos uždarumas.
Informaciją apie verslo pirkimą ar pardavimą verslo brokeriai laiko paslaptyje nuo konkurentų ir trečiųjų asmenų, bet ir nuo parduodamos įmonės personalo. Informacijos apie parduodamą verslą paskleidimas gali ne tik stipriai sumažinti jo kainą, bet ir visai jį likviduoti – pardavėjas gali prarasti verslą.

Tarp daugybės problemų, kurias būtina spręsti verslininkui, nusprendusiam parduoti verslą, yra ir tokių, kurias išspręsti vienam sudėtinga. Tame tarpe ir reikiamų piniginių srautų bei aktyvų užtikrinimas, kol nebus užbaigtas verslo pardavimo sandėris.

Kokios sąsajos su konfidencialumu? Viskas paprasta. Informacijos apie verslo pardavimą paskleidimas greičiausiai įtakos finansinę įmonės būklę todėl, kad:

  • PERSONALAS, sužinojęs apie verslo pardavimą pradeda susimąstyti apie savo padėtį ir santykius su naujuoju savininku. Informacija apie būsimą pardavimą įneša į kolektyvą neužtikrintumo, nežinomybės dėl rytdienos natas. To pasekoje – prastesnis ir mažiau kokybiškas bei produktyvus darbas, kvalifikuotų darbuotojų išėjimas.
  • TIEKĖJAI, anksčiau mielai tiekiantys prekes, paslaugas ir darbus su ypatingomis sąlygomis, su nuolaidomis ir su mokėjimo atidėjimais, pradeda susimąstyti: “o ar naujasis savininkas vykdys ankstesnius įsipareigojimus ir susitarimus ta pačia apimtimi?”. Tiekėjui Jūs, kaip partneris, tampate mažiau prognozuojamas, o reiškia ir mažiau patrauklus. Jis pradės žvelgti į Jūsų verslą kaip trumpalaikę perspektyvą, nes Jūsų verslas – iš dalies ir jo verslas.
  • KLIENTAI visai nemėgsta neapibrėžtumo, kai reikia leisti pinigus. Klientui visada svarbiausia – kokybės garantija. Jeigu klientas abejoja ar bus taikomi įsigytai prekei, paslaugai ar darbui garantiniai įsipareigojimai, ar išliks ta pati paslaugų kokybė pasikeitus savininkams, tai labai tikėtina, kad jis pasirinks Jūsų konkurentą, kur tolimos ateities santykiai labiau prognozuojami.
  • KONKURENTAI. Koks verslininkas nenorėtų žinoti, kokie reikalai pas konkurentą, iššniukštinėti sėkmingo verslo paslaptis, o kai kurie ne itin sąžiningi verslininkai nepraleis progos pakenkti kaimynui, pasinaudoję jo “jautria” padėtimi paskelbus apie verslo pardavimą.
  • MAIŠTININKAI ir kiti nepatikimi elementai, gaišinantys ir nevertinantys kitų laiko, būtinai atsiras ir kankins pardavėją nereikalingais klausimais ir derybomis.

Verslo brokerio užduotis yra, pasinaudojant organizaciniais ir juridiniais instrumentais, užtikrinti pardavėjui galimybę parduoti savo verslą už maksimalią kainą ir tuo pačiu jo neprarasti.

Compare listings

Compare